Pages

19.2.11

I have unique(!) relatives!

  Dün akşam bi akrabamıza misafirliğe gittik. Efenime söliyim, oğluşları askerden izne geldiği için görelim dedik, gece 5'te uçağı varmış diye de sabaha kadar oturduk, babalar oğluşu havaalanına bırakıp geldiklerinde, biz kadınlar ve çocuklar bulduğumuz her bir yere serilmiş, uyuklama modundaydık. Eve döndüğümüzde saat 6'ydı. Eve girdikten yaklaşık 10.3 saniye sonra, mükemmel zekam sayesinde evden çıkmadan önce açmış olduğum yatağıma, hoplayıverdim. 10.5.saniyede horluyo olabilirdim.

  Özeti verdikten sonra, sıkıntıdan patlama anında düşündüklerim var sırada. Akrabağlarımızın benden 1 yaş büyük bir kızları var, bi görsen bir muhabbet, bir samimiyet, bir sıcaklık, Allah'ım zevkten dört köşe oldum(!) Yaşıt olcaz, kuzen olcaz, ikimiz de kız olucaz filan ama ettiğimiz laf toplamı 15'i filan geçmedi. Benim akrabalarım o derece bitanedir. Eşleri benzerleri olduğunu sanmıyorum yani. Nedense çok başarılı biriysen, mutlu bi ailen varsa, özellikle bi de zenginsen, havalı bi nişanlın filan varsa vs. vs. çekilemeyen biri olursun onların gözünde. Ha bir de muhabbet arasında, dıştan güldüğü sanılan bi surat ifadesiye laf sokuşturmalar vardır. Hayy. "Akraba akreptir." diye bi söz mü varmış? Kim demiş onu? Yalan caaağnım(!) Ha bi de sevgili yengem, benim zayıf noktam olduğunu mu düşünüyor bilemiyorum ama, etrafımdaki herkesin ne kadar zayıfladığımı söylediği günlerde bile, o beni ne zaman görse, "Aaaa kilo mu aldın sen??", "Yakışmış yakışmış, oh dolmuş heryerin.", "Yüzün gözün toparlamış." filan der. Sinir olmuyorum artık, bil bunu bebeğim tamam mı?

  Ha bir de dikkat ettim de, gidilen misafirliklerde kimsenin bakmaması, duymaması ve izlememesine rağmen o tv heeeepp açık durur. Onun sesi, tüm o muhabbetlerin arasından sivrilir, benim beynimin etini yer de yer.

  Bir de bizim bir aile büyüğümüz vardır, tvde bi yarışma programı gördüğünde, biri para kazandığı vakit, "Vuu Allah cezanı kaldırmiya, aldi paralaru pis gari" der, ya da geçen gün dediği gibi; "Kapa şu programu, paraları gördükçe kıskanıyrum." Yorum yoğğ. Artık yapacak bişey bulamayıp, son çare milletin muhabbetlerini dinlediğim sırada "Ben osuramıyorum yeaaa." diye bir cümle duydum sandım, Hönk?! falan oldum yaneeğ. Buna hiç yorum yoğ.

  Bi ara anneme yalvaran gözlerle bakarken, "Metin ol kızım, bu da geçecek" gibi bir ifade gördüm anneciğimin gözlerinde. Veeeee sonuç olaraaakk, evine gelen misafiri ağırlarken ne yapacağını şaşıran, neler ikram etsem diye düşünen, insanların canı sıkılmasın diye her türlü yaratıcılığını konuşturan, bir çekirdek ailenin büyük kızı olaraktan sıkıntıdan çatladım, patladım, hopladım, koptum, yarıldım. Küçük kızı da en akıllıcasını yapıp uyudu.
Yerim.

0 dedim, olacak!:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...