Pages

5.12.11

Değilmişim ben

Kendi kazdığım bok çukurunun içinde boğuluyorum.

  Kendimi hep haklı sanardım, yaptıklarımın doğru, verdiğim her kararın isabetli olduğunu sanardım. Düşündüğüm her şeyin, savunduğum her fikrin en mantıklısı olduğuna inanıp bunu iddia etmekten çekinmezdim. Meğer ne kadar yanlışmışım, ne kadar haksızmışım ve ne kadar bunu göremeyecek kadar acizmişim.

Sağlam olduğunu sandığım kişiliğimin ne kadar zayıf ve çatlak duvarları olduğunu gördüm bu gece.

  Geçenlerde resmen çekememezliğini belli eden ve beni kendinden bir o kadar soğutan, amann onun arkadaşlığını kaybetsem nolurmuş ki diye düşündüğüm arkadaşıma kızmakta ne kadar haklı buluyordum kendimi. Aynı lise hazırlıkta yaptığım, 15 yaşındayken yaptığım hatanın aynısı. En ufak bi kusurunu gördüğüm insanı hooop hayatımdan çıkarmak. Ama o kadar haklıydım ki kendi açımdan, o kadar çiğ birşeydi ki söylediği, arkadaşlığını istemedim bir an. Ve kendimi, böyle düşünmekte çok haklı görüyordum ben.

Düşündüğüm herşeyde, verdiğim her kararda, yaptığım herşeyde haklıydım ben, öyle sanıyordum kendimi.

  Yemek yemek için anlaştığımız ve benim aç aç gelmesini beklediğim en yakın arkadaşımın sevgilisiyle gelip, geldiğini haber vermeden  önce yemek yiyip sonrasında beni arayıp "aa biz dayanamadık yedik" deyip benim onca saat boşu boşuna aç beklememe sebep olmasına olan kızgınlığımda kendimi çok haklı görüyordum. Elbet bir gün aynısını ben de yapacaktım ona, öyle düşünüyordum. Yapamasam da, onun bana böyle birşey yapabildiğini unutmicaktım en azından. Hep bilicektim bunu aklımın bir köşesinde. Ve kendimi, böyle düşünmekte çok haklı görüyordum ben.

  Satışlarımın, part-time çalıştığımı gözardı ederek az olduğunu her seferinde iğneleyici bir şekilde söyleyen ve her gördüğü hatada karşısındakini kırmamaya özen göstermeksizin uyaran patronuma kızmakta kendimi çok haklı görüyordum ben.

  Daha çıkmadığımız, sevgili olmadığımız hatta görüşmeye başlamadığımız, daha hiçbir şey olmadığımız kişiye kızmakta, mesaj atmadığı için onu beni önemsememekle suçlamakta ve bunu sert bir dille söylemekte ne kadar haklı görüyordum kendimi. Ama düşününce başka türlüsü olamazdı. Davranışlarından beni önemsemediği çkıyordu ortaya, onun bu şekilde davramaya hakkı yoktu. Yurtdışına çıkıp bana bir hafta mesaj atmadığında ve sebebini açıkladığında o hiç haklı değildi.. Tamamen haklı olan bendim. Önemsemediğini gösterirdi bu. Ama başka türlüsünü düşünemezdim evet bu önemsemediğini gösterirdi. Beni görmeye geleceği zaman trafiğe takılamazdı o, takılsa da haber vermesi gerekiyordu, ben işten erken çıkabileceğim bir günde görüşebilelim diye çıkmamıştım, o ise hem trafiğe takılmış yetişememiş hem de bunu bildiren bir mesaj bile atmamıştı. Aslında attığını söylüyordu. Ama ben inanmamıştım. Ve kendimi, böyle düşünmekte çok haklı görüyordum ben.

Oturduğunu düşündüğüm bir kişiliğim olduğunu sanıyordum ben.

Kendi duygu ve düşüncelerine hakim olabilen, kendini kontrol edebilen dengeli bir birey olduğumu sanıyordum ben.

Hayatında istediği gibi gitmeyen en ufak şeyde bütün sinir sistemini çökerten, dönemsel zamanlarda ya uzun yıllar boyunca her heycanlandığında, stres yaptığında midesi bulanan, ya da son zamanlardaki gibi kaşınan ve her yeri kabaran bir insan olduğunu düşünmeyen, duvarlarındaki zayıf çatlakları görmeyen biri olmadığımı sanıyordum ben.

Etrafımdaki her şey sinirlerimi hoplattığı zaman bunlara kızıp ters davrandığımda haklı olduğumu sanıyordum ben.

Değilmişim.

Ben;

Başkalarında görüp de onaylamadığı şeyleri kensinin de yaptığını göremeyen biriymişim ben.

6 dedim, olacak!:

StummScream dedi ki...

farkındalık

Larien dedi ki...

gereklidir

kuccukkurba dedi ki...

sanki kendimle yüzleştim eline yüreğine sağlık.
Ben de böyleyim işte anlık parlamalar ama ağızdan çıkan sözler ya da hep ben haklıyım içgüdüsü...
Huy işte, atsan atılmıyor satsan satılmıyor...

Larien dedi ki...

kuccukkurba, çok teşekkürler :) Can çıkar huy çıkmaz demişler ya ne doğru. İnsan bazen göremiyor kendindeki hataları ve bi anda dannn diye gerçeklerle yüzleşince afallıyor..

Sparrow dedi ki...

nedense bazı farkındalıklarına çok sevindim.

Larien dedi ki...

ben de nedense sevinmedim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...